“L’exemple francès”. Diners. La Vanguardia, 19-3-23

Segurament, molts de nosaltres ens mirem amb sorpresa les grans mobilitzacions i la manca de socis parlamentaris de Macron quan ha volgut reformar les pensions i allargar l’edat mínima de jubilació dels 62 als 64 anys. Per cert, una de les més baixes d’Europa i no només comparada amb els 66 anys i quatre mesos, camí dels 67, que tenim vigent enguany a casa nostra.

La relació dels francesos amb la cosa pública és molt diferent, per a bé i per a mal. amb la que estem aquí acostumats. Per això, aquest diumenge parlo a La Vanguardia de la capacitat de concertar que França ha tingut amb les grans empreses del país per lluitar contra la inflació i els seus efectes sobre la població. A Espanya, mentrestant, ha calgut utilitzar la força coercitiva de les llei per intentar aconseguir objectius similars.

L’exemple francès. La Vanguardia, 19-3-23

Advertisement

Autor: Enric Llarch

Sóc un economista amb vocació de servei a la col·lectivitat i al meu país. He treballat molts anys al voltant de l'economia de Barcelona i de Catalunya, especialment pel que fa als serveis i al territori. Em considero una persona creativa en l'àmbit de l'economia i dels ciències socials i he procurat sempre unir la teoria amb la pràctica. Per això he impulsat amb èxit diversos projectes de promoció econòmica i algunes publicacions. Sempre m’ha semblat molt important divulgar el coneixement i estimular el debat econòmic i fa 25 anys que col·laboro regularment als mitjans de comunicació. Aquest bloc vol ser principalment una eina per aprofundir en la reflexió col·lectiva al voltant de la nostra economia i la nostra societat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: