“Regular el comerç electrònic per limitar el poder dels oligopolis” (Viempresa.cat, 28-3-22)

El desenvolupament de les TIC i l’aparició de nous operadors especialitzats provoca que el comerç minorista també entri en la dinàmica de la globalització, les economies d’escala i els oligopolis.

El comerç electrònic és el principal vehicle per a la desaparició d’una competència relativament equilibrada en profit de fortes i creixents posicions de domini. Des del Govern, s’intenta per primer cop acotar el camp de joc perquè no hi hagi tan desequilibri entre uns i altres. Un propòsit tan lloable com complex.

Regular el comerç electrònic per limitar el poder dels oligopolis. Viaempresa.cat, 28-2-22

Autor: Enric Llarch

Sóc un economista amb vocació de servei a la col·lectivitat i al meu país. He treballat molts anys al voltant de l'economia de Barcelona i de Catalunya, especialment pel que fa als serveis i al territori. Em considero una persona creativa en l'àmbit de l'economia i dels ciències socials i he procurat sempre unir la teoria amb la pràctica. Per això he impulsat amb èxit diversos projectes de promoció econòmica i algunes publicacions. Sempre m’ha semblat molt important divulgar el coneixement i estimular el debat econòmic i fa 25 anys que col·laboro regularment als mitjans de comunicació. Aquest bloc vol ser principalment una eina per aprofundir en la reflexió col·lectiva al voltant de la nostra economia i la nostra societat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: